Ga naar de hoofdinhoud
Postgraduaat

Belgian Advertising School (BAS)

Antwerpen

Nederlands

Become part of the communication industry of tomorrow

  • Jij hebt een bachelor- of masterdiploma.
  • Je wil je verdiepen in de reclamewereld.
  • In dit postgraduaat leer je alles over consumentengedrag en branding.
  • En over contentcreatie, marketing en projectmanagement.
  • Je ontdekt hoe je inzicht krijgt in de doelgroep.
  • Je leert hoe je een communicatieplan opstelt en creatieve content maakt.
  • Je rekent op persoonlijke coaching en begeleiding.
  • Je krijgt gastcolleges en workshops van professionals uit het werkveld.
  • Je begint met pitchweken: elke week een opdracht voor echte klanten.
Studeten BAS in overleg
checkered

De job van je leven

Bekijk onze verschillende trajecten

Belgian Advertising School (BAS)

  • Je loopt vijf maanden stage bij een bureau of organisatie.
  • Afsluiten doe je door een eigen pop-upreclamebureau op te richten.
  • Dit is een éénjarige voltijdse opleiding.
  • Afgestudeerd? Word bijvoorbeeld project manager, grafisch ontwerper of strateeg.
  • 92 procent van onze studenten vindt werk in de communicatie-industrie.

Praktische informatie

  • Tijdsduur

    1 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    60

  • Waar

    Op de campus

Programma

  • Pitchweeks | Tijdens de eerste 10 weken leer je alles over consumentengedrag, merkstrategie & branding, nieuwe media en contentcreatie. Je krijgt les van professionals uit het werkveld en pitcht voor klanten als Alpro, Coca-Cola, MediaMarkt, Telenet en Delhaize.
  • Internship | Je loopt 5 maanden stage bij topbureau’s als Wunderman Thompson, TBWA, Kunstmaan en Boondoggle. Tijdens deze stage krijg je de kans om je skills te verscherpen en jouw spot te claimen binnen de communicatie-industrie.
  • Pop-up Agency| Je start je eigen pop-up bureau op. Ter voorbereiding volg je een internationaal bootcamp. Daarna run je 6 weken lang samen met het BAS-team je eigen ‘agency’. Je werkt op échte opdrachten voor échte klanten met échte budgetten.

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
  • Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1
Pitch weeks
About the industry i 3
About humans i 3
About branding i 3
About strategy i 3
About creativity i 3
Fase 1
About project management i 3
Agency deep dive
Stage i 30
POP UP AGENCY
Eindproject i 12

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

voorbeeldrooster voor fase 1
.pdf
Downloaden
Deze opleiding start niet in februari.

Onze troeven

Expand your network

BAS is een toegangsticket tot de communicatie en reclame-wereld. 25 gastsprekers (het kruim van de Belgische communicatie-industrie) geven les, 15 van de meest invloedrijke bureau’s zetten hun deuren open en je werkt op 6 échte pitches voor 6 échte klanten. Netwerken geblazen!

Become ‘real world ready’

10 lesweken, gevolgd door 5 maanden stage bij een topbureau, een internationaal bootcamp én een eigen pop-up agency. Bij BAS leer je door te doen. Je ontwikkelt je skills en wordt klaargestoomd voor een job in de communicatie- en reclamesector.

Win awards

Don’t donate your sperm, adopt our talent. Met deze straffe campagne zetten de studenten van The Belgian Advertising School de reclame-sector op zijn kop. Ze sleepten samen met productiehuis Denzzo en reclame-bureau Dallas Antwerp de award voor ‘Self Promo Of The Year’ in de wacht op de Merit Awards. En zelfs Ads of The World pikte de campagne op.

In de praktijk

Jij beslist welke stage het beste bij je past! Doe 5 maanden voltijdse ervaring op tijdens je stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend.

Go international

Bij BAS is de wereld onze speeltuin. Ter voorbereiding van het pop-up agency slaan we onze vleugels uit en vliegen we één week naar Londen, Stockholm, Berlijn of zelfs Amsterdam. Jullie kiezen de bestemming!

Interesse in een stage in het buitenland? Ook dat kan! Draai mee in een reclame-bureau over de grens. En verscherp jouw internationale skills. Let’s go.

Persoonlijke begeleiding

Bij BAS is persoonlijke begeleiding geen bijzaak, maar een hoofdzaak. Vier communicatie goeroes uit de sector staan klaar om jou te begeleiden als persoonlijke coach. Ze gidsen je doorheen het jaar en helpen je bij jouw zoektocht naar een job. Samen zetten we jouw ambities om in realiteit. 

Zit je nog met vragen?

Opleidingscoördinator

Billie Gielen

Voor al je vragen over de inhoud van het programma en de selectieprocedure.

billie.gielen@thomasmore.be +32 483 72 58 32

Studeren in Antwerpen

Nee, Antwerpen is geen typische studentenstad propvol studenten. Antwerpen is een wereldstad op mensenmaat en de thuis van meer dan een half miljoen inwoners en 170 nationaliteiten. Midden in het echte leven van een creatieve en bruisende havenstad, vind je onze campussen. Gloednieuw en helemaal uitgerust met de nieuwste snufjes om je opleiding alle kansen op slagen te geven: een hightech audiolab, een zwevende aula, hypermoderne observatie- en praktijklokalen, een studentenlounge, een groene patio …

Campus Sanderus Antwerpen
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Postgraduaat

Internationale researchjournalistiek

Je krijgt les van ervaren onderzoeksjournalisten en internationale experts.